Tulcea - Manastirile Celic Dere, Saon si Cocos ( Iulie 2016)

Cu foarte mare placere scriu acest articol, intrucat este prima plecare cu bebica mea de cateva luni...Am hotarat sa fugim o zi fara cazare la Manastirile de la Tulcea. Am mai fost la ele de cateva ori, dar sunt atat de frumoase incat revin cu drag de fiecare data. Am asteptat botezul si m-am gandit ca nimic nu e mai frumos decat ca primul drum mai lung cu beby sa fie la Dumnezeu "acasa", pentru multumiri...





Traseul este unul destul de simplu:


Prima Manastire la care ajungem este Manastirea Celic Dere (Comuna Frecatei).
Numele manastirii provine de la paraul Celic-Dere (nume turcesc, in romana inseamna "paraiasul de otel"). Este superba, mare, impunatoare.




Dupa ea, ne indreptam catre Saon. Este la o distanta de 13 km (15min cu masina), deci destul de aproape. Manastirea Saon e mai micuta dar are priveliste frumoasa, are iesire la Lacul Telincea. 



Mergem apoi la 19km distanta, la Manastirea Cocos. 


La intoarcere, am facut un mic ocol la Popasul La Greci Angelo pentru a servi masa.



Si drumul spre casa:


Total km:  400

Nu uitati sa imi dati un like la pagina daca v-a placut, sau un share la postare! Multumesc!

2 comentarii:

  1. In anul 1971, pe teritoriul comunei Niculitel, in apropierea manastirii, sapaturile arheologice au adus la lumina o cripta care adapostea moastele a patru sfinti mucenici, primele descoperite pe teritoriul tarii noastre. Acestia sunt crestini martiri din secolele III-IV. Inscriptiile in limba greaca din interiorul criptei atesta astazi moastele a patru martiri pentru Hristos: Zoticos, Attalos, Kamasis si Philippos. La doi ani de la descoperirea lor, Sinodul Bisericii Ortodoxe a decis ca moastele celor patru sa fie depuse in patru racle, la Manastirea Cocos din apropiere, ca o marturie incontestabila a credintei stramosesti.

    RăspundețiȘtergere